Lukud tagavad määrdeainega varustamise Lihtsa konstruktsiooniga õlifiltrid koosnevad peamiselt järgmistest osadest: keermestatud kork koos välise tihendiga, filtri korpus, mis sisaldab filterelementi ja elemendi juhikut. See hoiab filterelementi õiges asendis. Paljudel kõrgekvaliteedilistel õlifiltritel on täiendavad komponendid, mis tõhustavad märkimisväärselt mootori kaitset. MANN-FILTER varustab oma õlifiltrid näiteks kaubikute jaoks spetsiaalselt vormitud ülielastsete äravoolukindlate membraanidega, mis tagavad õli jäämise filtrisse isegi kallutatud paigaldusasendis, kui mootor välja lülitatakse. Näiteks ööseks, kui sõiduk pikemaks ajaks parkima jäetakse. Sellega tagatakse mootori komponentide õlitamine kohe järgmise käivitamise ajal. Sel viisil on seadmed kaitstud kulumise eest. Niipea, kui mootor enam ei tööta ja õli lõpetab tsirkuleerimise, hakkab õli mõjutama raskusjõud. Ilma äravoolu takistava klapita hakkaks õli filtrist ja õlikanalitest aeglaselt välja immitsema ning õlivanni tagasi voolama. Mootorid, mida õlitatakse isegi madalatel temperatuuridel Tüüpiline olukord on külmkäivitus nullist madalamatel temperatuuridel. Sellisel juhul on mootoriõli äärmiselt viskoosne ning seda saab pressida läbi filtri ainult suurt jõudu rakendades. Sellistel erakordsetel juhtudel on oluline, et möödavooluklapp avaneks täpselt õigel ajal, võimaldades õlil mööduda filterelemendist ja säilitada õlivarustuse. „Siinkohal võib kindlasti öelda, et filtreerimata õli on parem kui õli puudumine üldse. Kui see pärast lühikest käitamisperioodi üles soojeneb ja viskoossus väheneb, nõuab selle surumine läbi filtri vähem jõudu. Möödavooluklapp sulgub nüüd kohe ja täielikult. Meie möödavooluklapid töötavad väga täpselt. Need avanevad ainult vajadusel ja nõutavaks ajaks ning tagavad tõhusa kaitse mootori enneaegse kulumise eest.“ Stabiilsus ja pikaajaline tihendus MANN-FILTER õlifiltri ülemine kate on valmistatud kuni 5 millimeetri paksusest terasplaadist. Keermestatud korgi massiivne disain tagab terve filtri
|
suurepärase stabiilsuse. Kokkupanek ja eemaldamine on muudetud lihtsamaks tänu selle täpselt sobituvale keermele. Tihendil, mis tagab õlikindla tihenduse filtri paigaldusäärikul, on samuti tähtis funktsioon. See takistab õli välja immitsemist ja tagab filtri kindla püsimise kinnikeeratud asendis sõiduki liikumise ajal. Spetsiaalselt konstrueeritud pesa tagab tihendi kindla, pikaajalise tihenduse. Tihendid valmistatakse kõrgekvaliteedilisest elastomeerist, mis peab vastu väga madalatele temperatuuridele. Lekkekindel kõvaduskatses Filtri korpus ise on valmistatud surve- ja korrosioonikindlast materjalist. Selle toimivust on kinnitatud laiaulatuslikes katsetes, kus filtrit on mõjutatud impulssidega erinevate rõhkude vahemikus. Impulsside arv, millele MANN-FILTER toode ilma kahjustumata vastu peab pidama, määratletakse sõidukitootjate spetsifikatsioonis. Selliseid impulssidega mõjutamise katseid kasutavad MANN-FILTER arendusinsenerid toodete stabiilsuse ja lekkekindluse kontrollimiseks. Filtratsiooni spetsialist MANN+HUMMEL pakub ka spetsiaalseid vabastusseadiseid, mis on integreeritud filtri korpusesse ning mis võimaldavad filtri kiiret ja hõlpsat eemaldamist isegi kitsas mootoriruumis ja vähendavad käe libisemise ohtu hooldamise ajal. Optimaalne voldi geomeetria maksimaalse filtri pinna tagamiseks Õlifiltri kõige tähtsam osa on filterelement. See teostab puhastustööd ja vastutab seega filtri põhiülesande täitmise eest. Põhjaliku ja tõhusa funktsioneerimise tagamiseks sisaldab element kõrgekvaliteedilist filtriainet. Vastandina sellele ei kata mõni madalakvaliteediline filterelement isegi ühte kolmandikku sellest pinnast. Optimaalse filtreerimise ja pika kasutusaja tagamisel omab suurt tähtsust filterelemendi materjali kvaliteet. Filterelemendi materjali poorid peavad olema äärmiselt väiksed ning võimaldama kinni pidada suurtes kogustes saasteainet. Seetõttu kasutab MANNFILTER
|
täiesti sünteetilist või sünteetilise kiuga tugevdatud tselluloosainet. Need materjalid filtreerivad õli tõhusalt kõrgetel temperatuuridel ning on vastupidavad isegi korrodeerivate lisandite ning sünteetiliste õlide suhtes. Traditsioonilise filterelemendi materjaliga esineb oht, et lisandid vähendavad materjali elastsust ja tugevust. Kuid tähtis on ka see, et filterelement omaks suurt mehaanilist tugevust. MANN-FILTER saavutab selle tänu stabiilsetele otsakorkidele ja keskel paiknevale tugitorule, andes sel viisil vajaliku tugevuse elemendile isegi kõrgete diferentsiaalrõhkude korral, mida esineb külmkäivituse ajal talvel. kiuga tugevdatud tselluloosainet. Need materjalid filtreerivad õli tõhusalt kõrgetel temperatuuridel ning on vastupidavad isegi korrodeerivate lisandite ning sünteetiliste õlide suhtes. Traditsioonilise filterelemendi materjaliga esineb oht, et lisandid vähendavad materjali elastsust ja tugevust. Kuid tähtis on ka see, et filterelement omaks suurt mehaanilist tugevust. MANN-FILTER saavutab selle tänu stabiilsetele otsakorkidele ja keskel paiknevale tugitorule, andes sel viisil vajaliku tugevuse elemendile isegi kõrgete diferentsiaalrõhkude korral, mida esineb külmkäivituse ajal talvel. Kinnitamine välistab soovimatu möödavoolu Spetsiaalne reljeefsus tagab ka voldivahede stabiilsuse ja tugevuse. See takistab nn „koondumist“, mille korral pabervoldid ühinevad plokiks, vähendades sel viisil filtreerimisjõudlust. Samuti on ülioluline see, et filterelement püsiks täpselt oma kohal isegi siis, kui seda mõjutab vibratsioon. Elemendi kinnitamiseks oma kohale on MANN-FILTER paigaldanud elemendi juhiku, mille ülesannet täidab lamevedru. Lisaks elemendi teljesuunalisele toetamisele toetab see elementi ka radiaalselt, tagades sel viisil töökindla tihenduse liidesel keermestatud korgiga. Filtreerimata õli – nagu möödavoolu korral – ei saa seetõttu voolata filterelemendi kõrvalt.
|