Bosch süüteküünlad

Boschi süüteküünlad

 

Enam kui sajand tagasi esitles Bosch maailmale esimest süüteküünalt. See uuenduslik leiutis patenteeriti 1902. aasta 7. jaanuaril. Karl
Benzi sõnade järgi oli autode arengu alguses suurimaks probleemiks süütekindlus. Kuid Bosch lahendas selle probleemi igaveseks
ajaks. Just see leiutis mõjutas autotööstuse kiiret arengut ja kasvu. Kvaliteet ja töökindlus – see on Boschi ja suurimate autotootjate
tiheda koostöö tulemus. Tänapäeval paigaldavad autodesse Boschi süüteküünlaid Audi, Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Ford,
Toyota, Škoda, Opel, Mitsubishi, Volvo, Peugeot, Citroen, RENAULT, Fiat, Daewoo, Porsche, Cadillac ning teised autotootjad.

 

Bosch Super

 

On üks populaarseimad süüteküünlaid Euroopas. Need süüteküünlad vastavad täielikult
tootjate nõudmistele. Kroomi-nikli sulami keskelektrood koos vasest südamikuga tagab
süütekindluse, vastupidavuse ekstreemsetele temperatuuridele, mehaanilistele mõjudele
ning kulumisele. Sisetakistus tagab seadmete ja raadio usaldusväärse toimimise.

 

Bosch Super plus

 

Uuenduslikud elektroodid ütriumi sulamist on eriliselt vastupidavad korrosioonile ja
kulumisele. Erilise kujuga külgelektrood tagab süütekindluse, väiksema kütusekulu ja
suurema katalüsaatori kaitse.

 

Tähtis teada!
Süüteküünal on bensiinimootori osa, mis
kulub nagu kõik teised osad. Seetõttu tuleb
süüteküünlaid regulaarselt kontrollida.
Süüteküünalde kvaliteedist sõltub otseselt
mootori töö tõhusus ning pikaajalisus,
kütusekulud, kahjulike heitainete hulk,
kalli katalüsaatori kasutusiga. Optimaalne
süüteküünalde toimimine sõltub nende õigest
valikust ja paigaldusest.
Süüteküünalde kasutamise soovitused
sõidukite puhul, mis töötavad ainult
gaasikütusel / bensiini ja gaasikütusel
(looduslik gaas, vedelgaas CNG, LNG,
LPG)
Nii keskkonnakaitselistel kui ka majanduslikel
kaalutlustel soovitatakse viimasel ajal
aina rohkem sõidukeid, mis töötavad
gaasikütusel või ehitatakse kasutatavad
sõidukid ümber, et nad saaksid sõita
gaasikütusel. Gaasikütust võib kasutada
sädesüütamisega sisepõlemismootorites,
sellistes nagu bensiinimootorid. Seega autode
harilike sädesüütamisega bensiinimootoreid
kohaldatakse töötamiseks gaasikütusega.
Mootor kohaldatakse töötamiseks kas ainult
gaasikütusega või tagatakse mõlema kütuse
liigi – bensiini ja gaasi – kasutamise võimaluse.
Sellisel viisil, gaasikütusele kohaldatud
mootoreid võib liigitada ainult gaasikütusele ja
kahele kütuseliigile kohaldatud sõidukiks.
 

süütesüsteemide kõrgema süütepinge 
vajadust kompenseerida väiksema vahega 
süüteküünla elektroodide vahel. Gaasikütuse 
režiimil ei esine soojakadusid, mida 
tekitab kütuse aurustumine. Gaasikütuse 
põlemistemperatuur on veidi kõrgem võrreldes 
bensiinikütusega. Lisaks, gaasikütuse režiimil 
ladestub süüteküünla isolaatorile vähem 
setteid ja mustust. Seega võib süüteküünaldekuumenemine olla väiksem. Alljärgnevalt anname mõningaid nõuandeid, mis aitavad õigesti valida süüteküünlaid. Kahele kütuseliigile kohaldatud sõidukites kasutatakse töörežiimiks bensiiniga kohaldatud süüteküünlaid, mis reeglina ei erine ainult bensiinil töötavatel mootoritel kasutatavatest
süüteküünaldest. Kui sõidukis kasutatakse
elektroonilist süütesüsteemi, mis loob kõrgema
süütepinge, võib süüteküünla elektroodide
vahel jätta sama vahet. Näiteks, tööks bensiiniga kasutatakse süüteküünalt FR 7 DC – 0,9 mm, tööks bensiini- ja gaasikütusega kasutatakse
süüteküünalt FR 7 DC – 0,9 mm.
Gaasikütusele kohaldatavates sõidukites
vanema tüübi süütesüsteemidega on vaja
reguleerida ≤ 0,7 mm vahe süüteküünla
elektroodide vahel. Võib valida süüteküünlaid,
mille kuumenemine on ühe astme võrra
madalam. Mõningatel juhtudel, kui
kasutatakse bensiinikütust ja samuti

ebasoodsatel sõiduki ekspluatatsiooni 
tingimustel (kui sõidetakse lühikesi vahemaid) 
võib tingida mootori ebastabiilse töö ja rikkeid 
põlemisjääkide ladestumise tõttu.
Näiteks, tööks bensiiniga kasutatakse 
süütamisküünalt H 9 BC – 0,9 mm, tööks bensiini- ja gaasikütusega kasutatakse süütamisküünalt H 9 BC – 0,7 mm või H 8 C 0,7 mm. Ainult gaasikütusele kohandatud mootorid (uued sõidukid) Autotootja valib ja määrab ainult gaasikütusel töötavate sõidukite süüteküünalde optimaalseid tööparameetreid. Nõuandeid võite leida autotootja poolt lisatud dokumentatsioonis. Ainult gaasikütusele kohandatud mootorid (kasutusel olevate sõidukite
täiendav kohandamine gaasikütusele)
Gaasikütusele kohaldatavates sõidukites
vanema tüübi süütesüsteemidega on vaja
reguleerida ≤ 0,7 mm vahe süüteküünla
elektroodide vahel. Võib valida süüteküünlaid,
mille kuumenemine on ühe astme võrra
madalam, kui on märgitud bensiinirežiimi
puhul. Selliste süüteküünalde kasutamisel
ei tohiks esineda mootori töö ebastabiilsust
ja rikkeid põlemisjääkide ladestumise
tõttu. Väiksem kuumenemine pikendab
süüteküünalde kasutusiga.
Näiteks, enne mootori ümbertegemist
kasutati süüteküünalt H 9 BC – 0,9 mm,
pärast mootori ümbertegemist kasutatakse
süüteküünalt H 8 BC – 0,7 mm.

Bosch_süüteküünal
AD Baltic infoajakiri