Tähtis teada! Süüteküünal on bensiinimootori osa, mis kulub nagu kõik teised osad. Seetõttu tuleb süüteküünlaid regulaarselt kontrollida. Süüteküünalde kvaliteedist sõltub otseselt mootori töö tõhusus ning pikaajalisus, kütusekulud, kahjulike heitainete hulk, kalli katalüsaatori kasutusiga. Optimaalne süüteküünalde toimimine sõltub nende õigest valikust ja paigaldusest. Süüteküünalde kasutamise soovitused sõidukite puhul, mis töötavad ainult gaasikütusel / bensiini ja gaasikütusel (looduslik gaas, vedelgaas CNG, LNG, LPG) Nii keskkonnakaitselistel kui ka majanduslikel kaalutlustel soovitatakse viimasel ajal aina rohkem sõidukeid, mis töötavad gaasikütusel või ehitatakse kasutatavad sõidukid ümber, et nad saaksid sõita gaasikütusel. Gaasikütust võib kasutada sädesüütamisega sisepõlemismootorites, sellistes nagu bensiinimootorid. Seega autode harilike sädesüütamisega bensiinimootoreid kohaldatakse töötamiseks gaasikütusega. Mootor kohaldatakse töötamiseks kas ainult gaasikütusega või tagatakse mõlema kütuse liigi – bensiini ja gaasi – kasutamise võimaluse. Sellisel viisil, gaasikütusele kohaldatud mootoreid võib liigitada ainult gaasikütusele ja kahele kütuseliigile kohaldatud sõidukiks.
|
süütesüsteemide kõrgema süütepinge vajadust kompenseerida väiksema vahega süüteküünla elektroodide vahel. Gaasikütuse režiimil ei esine soojakadusid, mida tekitab kütuse aurustumine. Gaasikütuse põlemistemperatuur on veidi kõrgem võrreldes bensiinikütusega. Lisaks, gaasikütuse režiimil ladestub süüteküünla isolaatorile vähem setteid ja mustust. Seega võib süüteküünaldekuumenemine olla väiksem. Alljärgnevalt anname mõningaid nõuandeid, mis aitavad õigesti valida süüteküünlaid. Kahele kütuseliigile kohaldatud sõidukites kasutatakse töörežiimiks bensiiniga kohaldatud süüteküünlaid, mis reeglina ei erine ainult bensiinil töötavatel mootoritel kasutatavatest süüteküünaldest. Kui sõidukis kasutatakse elektroonilist süütesüsteemi, mis loob kõrgema süütepinge, võib süüteküünla elektroodide vahel jätta sama vahet. Näiteks, tööks bensiiniga kasutatakse süüteküünalt FR 7 DC – 0,9 mm, tööks bensiini- ja gaasikütusega kasutatakse süüteküünalt FR 7 DC – 0,9 mm. Gaasikütusele kohaldatavates sõidukites vanema tüübi süütesüsteemidega on vaja reguleerida ≤ 0,7 mm vahe süüteküünla elektroodide vahel. Võib valida süüteküünlaid, mille kuumenemine on ühe astme võrra madalam. Mõningatel juhtudel, kui kasutatakse bensiinikütust ja samuti
|
ebasoodsatel sõiduki ekspluatatsiooni tingimustel (kui sõidetakse lühikesi vahemaid) võib tingida mootori ebastabiilse töö ja rikkeid põlemisjääkide ladestumise tõttu. Näiteks, tööks bensiiniga kasutatakse süütamisküünalt H 9 BC – 0,9 mm, tööks bensiini- ja gaasikütusega kasutatakse süütamisküünalt H 9 BC – 0,7 mm või H 8 C 0,7 mm. Ainult gaasikütusele kohandatud mootorid (uued sõidukid) Autotootja valib ja määrab ainult gaasikütusel töötavate sõidukite süüteküünalde optimaalseid tööparameetreid. Nõuandeid võite leida autotootja poolt lisatud dokumentatsioonis. Ainult gaasikütusele kohandatud mootorid (kasutusel olevate sõidukite täiendav kohandamine gaasikütusele) Gaasikütusele kohaldatavates sõidukites vanema tüübi süütesüsteemidega on vaja reguleerida ≤ 0,7 mm vahe süüteküünla elektroodide vahel. Võib valida süüteküünlaid, mille kuumenemine on ühe astme võrra madalam, kui on märgitud bensiinirežiimi puhul. Selliste süüteküünalde kasutamisel ei tohiks esineda mootori töö ebastabiilsust ja rikkeid põlemisjääkide ladestumise tõttu. Väiksem kuumenemine pikendab süüteküünalde kasutusiga. Näiteks, enne mootori ümbertegemist kasutati süüteküünalt H 9 BC – 0,9 mm, pärast mootori ümbertegemist kasutatakse süüteküünalt H 8 BC – 0,7 mm.
|